Tyipu_good
0 comments 2025. March 12.

Romboló személyek a cégben – Ezt el kell olvasnod!

Ezt a szakmai cikket el kell, hogy olvasd, még ha hosszabb is az átlagnál! Sőt! Még csúnya szavakat is használok az írásban!!!!

Nem lehet elégszer hangsúlyozni: Egy csapat ereje mindig a benne levő egyének erejétől, egy irányba tartásától függ.

De szó szerint életbe vágó fontosságú nézőpontokat kapsz benne!

Azt tapasztalom, hogy a vezetők ezt nem veszik elég komolyan. Mert nem hiszik el, hogy akár egyetlen ember mekkora rombolást tud véghezvinni egy csoportban. Minden mást megneveznek a problémák, céges nehézségek okának, csak azt a konkrét embert nem…. Pedig néha még látják is a problémát, de nem lépnek fel kellő erővel ezekkel a személyekkel szemben.

Mert alulértékelik a romboló erejüket!!!

Mi a magyarázatuk a vezetőknek? Miért nem lépnek fel határozottan a pusztítók ellen?

„De egyébként jó szakember…” Ha ő se lenne, akkor megint keresni kell valakit…” „Ha elküldöm, nekem kell dolgozni helyette is….” „Az ügyfelek amúgy szeretik…” „És az sem biztos, hogy jobbat találnánk helyette…”  

Jöjjön egy durva valós történet, amely elég fényesen bizonyítja, hogyan öli akár egyetlen ember is a céget.

Egy tulajdonosnővel találkoztam egy kedves partnerünk ajánlására. A hölgy panaszkodott, hogy micsoda feszültségek, problémák vannak a cégben. Állandó a veszekedés, konfliktus a gyártás, raktározás, az értékesítés, az ügyfélszolgálat között.

Megállapodtunk, hogy indulásként tartunk egy egynapos céges tréninget, hogy kicsit összerendezzük az emberek fejében a gondolatokat, egy irányba állítsuk őket.

Amikor a tréninget tartottam a teljes, kb. 21 fős csapatnak, érdekes dolgok történtek.

Feltűnt, hogy egy fickó mindig elbújt egy oszlop mögé és onnan dörmögött kifelé a többieknek, érezhetően negatív kommenteket…

Megkértem, hogy üljön úgy, hogy lássuk egymást és mondja el hangosan és őszintén a véleményét, ha valami hozzáfűzni valója van.

Ezt a fickót, csak a példa kedvéért nevezzük mondjuk Imrének. Aki egyébként a cégben a tehergépkocsivezető volt, állandó kapcsolatban az iroda, a raktár, a gyártás, az értékesítés, ügyfélszolgálat, sőt az ügyfelek között. Ő hordta ki a megrendelt és legyártott árukat.

Alig voltunk túl a tréning felén, amikor az egyik szünetről nem jött vissza Imre és még több kolléga. Elmentek szó nélkül haza. Így csonka csapattal fejeztük be a tréninget.

Másnap beszéltem a tulajdonosnővel telefonon, aki mondta, hogy sajnos szerinte a tréning nem váltotta be a hozzáfűzött reményeket, hiszen az emberek is elmentek róla, és hogy akkor visszautaljuk-e a díját, ahogy vállaljuk elégedetlenség esetén. Mondtam, hogy igen, de előtte hagy beszéljek vele személyesen. Mentem is szinte rögtön…

Kérdeztem, mi történt pontosan a tréning napján. Némi információgyűjtés során kiderült, hogy Imre barátunk a tréning szüneteiben „telefröcsögte az emberek fejét, hogy ez milyen szar program, ekkora f*szságot rég nem hallott és a tulajdonosnő inkább szétosztotta volna ezt a pénzt az emberek között, mint hogy ilyenre költse, stb. És hogy ő ezt nem hallgatja tovább. Hazamegy és ezt javasolja mindenkinek. „
Jónéhányan meg is fogadták a tanácsát.

Aha…!!!! Kérdeztem még pár dolgot Imréről. Szokott-e olyan dolgokat mondani, hogy…? Viselkedik-e úgy néha, hogy…? Megfigyelt-e ő bizonyos dolgokat Imrével kapcsolatban?

A hölgynek leesett az álla, hogy én honnan tudok ennyit Imréről!!! Merthogy amit kérdeztem vagy mondtam, az mind igaz volt rá.

Mondtam, hogy ezek az emberismereti dolgok tanulhatóak és egy vezetőnek, aki emberekkel foglalkozik és egy jó csapatot kell összerakni, annak ezek életbevágóan fontos ismeretek.

És ez nálunk megtanulható, pl. ezen a tréningen is:

EMBERI TÉNYEZŐ TRÉNING I.  

DE NINCS VÉGE A SZTORINAK!!!

Az is világossá vált a tulajdonosnőnek, hogy a konfliktusok gyökere Imre, aki egy szenzációs szarkeverő, mert az is kiderült, hogy a gyártásban ő uszított az értékesítés meg az ügyfélszolgálat ellen, az ügyfélszolgálat, értékesítés kollégáit meg hergelte a gyártás, raktár ellen…

Mit tegyünk? Kérdezte a vezető, mert hogy „az Imre egyébként jó srác, meg a vevők is szeretik, akiknek ő szállítja az árut”. Legalább is panasz nem volt eddig rá….

Megbeszéltünk egy kb. 4 nappal későbbi időpontot a tulajdonosnővel, amikor úgy meg tudom látogatni, hogy Imrével hármasban elbeszélgessünk.

A találkozó előtti napon hív a hölgy:

„Ha csak az Imre miatt jönnél, ne gyere, megoldódott a kérdés. Ma egy nagy vevőnk ügyvezetője telefonált, hogy elnézést kér, de el kell mondania valamit. Hogy épp most volt ott náluk az Imre, árut vitt ki. És ott cigizgetve a vevő munkatársaival rendkívül mocskos, kritikus, leértékelő módon beszélt a cégről, a munkatársainkról meg rólam is. Csak ez a cégvezető véletlenül mindent hallott, mert pont az ő nyitott ablaka alatt mesélte ezeket nagy harsány hangon…. És ezért szólt nekem, hogy tudom-e, hogy a munkatársam hogyan képviseli a céget meg engem…. Na ezzel betelt a pohár! Mire visszaért a cégbe egy óra múlva, már a kezébe is adtam a megírt azonnali felmondást, már ki is raktam a cégből!  Azért eljössz így is?”

Persze elmentem… Még jó pár hasznos dolgot beszéltünk át. És nem kérte vissza a tréning díját a vezető…

Az igazi happy and! Néhány hét múlva újra beszéltem a tulajdonosnővel.

Tudod, mint mondott?

Érdekes módon onnantól kezdve mintha elvágták volna a konfliktusokat a területek között. Harmónia van! Békesség! Együttműködés!!!! Soha nem látott nyugalom és hatékonyabb termelés!!!!

Tanulságok:

1. Ha egyvalaki belesz@-rik a ventilátorba, attól mindenki sz@-ros lesz és az egész házban büdös lesz. De sokszor nem tudjuk, honnan jött a cucc.

2. Egyéni érdeket vezetőként soha nem helyezhetünk a csoport érdeke fölé. Vezetőként mindig a csapategységet kell védeni.

3. Vezetőként a legértékesebb és legfontosabb tudás az emberismeretre, emberek kezelésére vonatkozó tudás!

Nálunk kaphatsz gyakorlatias tudást a személyzetkezeléshez és emberismerethez az EMBERI TÉNYEZŐ TRÉNINGEN !

Érdekelnek hasonló cikkek?

​Akkor iratkozz fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesülj az új szakmai cikkeinkről.

A feliratkozás után ajándékba adunk egy PDF-et: „13+1 Igaz Történet Cégvezetőknek.” 

Ez a gyűjtemény bemutatja, hogyan oldottunk meg valós vállalati problémákat, hogy Te is tanulhass belőlük.

Tyipu_good

előző bejegyzés következő bejegyzés

Legyél
képben!

Shape
Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy időben értesülj az új szakmai cikkeinkről.

Alkalmazható, cégre szabott megoldások

Goodwill Group Kft. felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/005333

Kapcsolati adatok

©copyright 2025 Goodwill Group

Jelentkezés tréningre

Hatásos kommunikáció alapjai tréning

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Csapatépítés mesterfokon program

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Emberi tényező tréning II.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Emberi tényező tréning I.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Vállalkozásgyorsító tréning II.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Vállalkozásgyorsító tréning I.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Vállalkozásfejlesztés mesterfokon program

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Kapcsolatfelvétel

Kérlek vegyétek fel velem a kapcsolatot!

Céges kívánságműsor

Igen! Kérjük a kívánságunk szerint ránk szabott programmal kapcsolatban a kötelezettségmentes egyeztetést!

Legyél képben!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesülj az új szakmai cikkeinkről!