Üzleti kézfogás mosolygó férfi és nő között, irodahelyzetben, dokumentummal a kézben.
Makó Gábor
0 comments 2025. May 07.

A hűséges vevőkör 5 + 1 alapfeltétele

Miért nem használják ki a cégek az egyszerű ügyfélszerzési és -megtartási módszereket?

Szerintem nagyon sok vállalkozó, cégvezető nem is hiszi el, milyen egyszerűen lehetne nagy számú ügyfelet megszerezni és megtartani… Mert ha elhinnék, amit most írok, akkor gőzerővel dolgoznának rajta….

Üzleti kézfogás mosolygó férfi és nő között, irodahelyzetben, dokumentummal a kézben.

A legnagyobb lelki nyugalommal állítom, hogy ha egy vállalkozás a következőkkel rendelkezik, akkor már utca hosszall a hazai cégek 80%-a előtt jár:

Az 5 + 1 alapfeltétel, ami megelőzi a cégek 80%-át

1. Barátságos személyzet

Barátságos személyzete van.

2. Képzett munkatársi csapat

Többféle szempontból is képzettek a munkatársi csapat tagjai: Képzettek szakmailag, pl. termékismeretből vagy a cég konkrét szakmai tevékenységéből. És nagyon képzettek pl. ügyfélkezelésből, kommunikációból, hatékony munkavégzési módszerekből, a cég szabályaiból, stb.

3. Betartott határidők

Betartják a vállalt határidőket. Ez igaz egy ajánlatadásra, válaszlevélre, szolgáltatási vagy szállítási határidőre is.

4. Amit ígérnek, azt szolgáltatják

Mindig azt szolgáltatják, amit megígérnek.

5. Készséges jóvátétel hiba esetén

Ha véletlenül mégis hibáznak és nem azt adják, ami elvárt lett volna, akkor nem megmagyarázzák, hanem készségesen, messze az elvárhatónál nagyobb mértékben jóvátételt csinálnak, vagyis helyrehozzák a hibát, egészen az ügyfél full elégedettségéig.

+1. Magas szintű kommunikáció

Mindig magas szintű kommunikációt tartanak fenn a partnerekkel és egymás között is.

Hogyan építs hűséges vevőkört a gyakorlatban?

Akarsz több bevételt, nagyobb és hozzátok hűséges vevőkört?

Olyanokat, akik nem a legolcsóbb szolgáltatókat és a padlóáras termékeket keresik, hanem a minőséget és megbízhatóságot kínáló vállalkozásokat?

Alapelvek és szabályok megfogalmazása cégen belül

Akkor tegyétek meg a következőket:

Szervezzétek meg a céges folyamatokat a leghatékonyabb és minőségi vevőkiszolgálás érdekében.

Írásban is kidolgozott céges szabályrendszerben fogalmazzátok meg a szervezeti működés, ügyfélkezelés, vevőkiszolgálás stb. alapelveit.

Képzés és szemléletformálás a munkatársaknak

Tartsatok belőle képzést, tájékoztatást a dolgozóknak. Olyan szemüvegen keresztül nézessétek ezt meg a munkatársakkal, hogy ha ő vevőként, vendégként, ügyfélként érkezik valahová, mit várna el.

Ellenőrzés, tesztelés, visszajelzésgyűjtés

Folyamatosan ellenőrizzétek, hogy mennyire tartják be ezeket. Végezzetek Ti magatok ellenőrzést, vagy „titkos vásárló” bevonásával teszteljétek a csapatot. Ügyfél elégedettségi vizsgálatot is érdemes rendszeresen csinálni.

Hibák kijavítása, működés optimalizálása

Bármi hiba, optimálistól eltérés esetén korrigáljátok, javítsátok a működést. Érjétek el, hogy a leírt alapelvek, működési szabályok, folyamatleírások működésben legyenek!

Plusz tipp: Csak mosolygós munkatársat vegyél fel!

És talán egy meglepő plusz jó tanácsa végére: Ne vegyétek fel azt az ügyfélszolgálatost, értékesítőt vagy kereskedelmi munkatársat, vagy bárkit, ha ügyfelekkel találkozik, aki nem tud őszintén mosolyogni. Egy kínai közmondás szerint „Az ember mosoly nélkül olyan, mint egy bolt bezárt ajtókkal.”

Nem az a baj, amit megtettél – hanem amit nem tettél meg

Hidd el: Nem azzal van gond, amit eddig megtettél ezen a téren a fent felsoroltak közül.

Azzal van a baj, amit eddig még NEM tettél meg!

A Vállalkozásfejlesztés Mesterfokon Program segít a megvalósításban

Több mint 25.000 konzultációval töltött órával a hátunk mögött ki merjük jelenteni, hogy a fenti felsorolás megvalósítása már önmagában is komoly segítség lehet bármely vállalkozás számára! Azonban tudjuk, hogy ezek megvalósításához nem kevés idő és energia befektetése szükséges.

Miért érdemes részt venni a programon?

Mindenképpen érdemes megnézni a soron következő Vállalkozásfejlesztés Mesterfokon Program-unkat!

Kipróbált módszerek, azonnal bevethető eszközök

Mert kiránt a cégből és 4,5 órán keresztül garantáltan kívülről és felülről fogod nézegetni a vállalkozásotokat!

Garantáltan tisztábban fogod látni a cégetek helyzetét, erős és gyenge pontjait, fejlesztendő területeit!

Mert olyan kipróbált, gyakorlatban használható eszközöket és módszereket mutatunk be, melyeken már MÁSNAP elkezdhettek dolgozni a cégetekben!

Sikeres céges példák és garancia a résztvevőknek

Mert ezekkel a módszerekkel már több száz partnercégünk működését sikerült hatékonyabbá tennünk. Miért ne sikerülne neked is????

Ráadásul mindezt egy vállalkozás életében nevetséges áron kínáljuk….

Mi a fentiekre a garancia? Ha megítélésed szerint ezeket nem kapod meg a tréningünkön, akkor visszautaljuk neked a teljes befizetett összeget, szóval még egy kis rizikót sem vállalsz a részvétellel!

Tedd meg ezt a lépést önmagadért és a cégedért!

Nézz utána itt a részleteknek!

Érdekelnek hasonló cikkek?

​Akkor iratkozz fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesülj az új szakmai cikkeinkről.

A feliratkozás után ajándékba adunk egy PDF-et: „13+1 Igaz Történet Cégvezetőknek.” 

Ez a gyűjtemény bemutatja, hogyan oldottunk meg valós vállalati problémákat, hogy Te is tanulhass belőlük.

Makó Gábor

előző bejegyzés következő bejegyzés

Legyél
képben!

Shape
Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy időben értesülj az új szakmai cikkeinkről.

Alkalmazható, cégre szabott megoldások

Goodwill Group Kft. felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/005333

Kapcsolati adatok

©copyright 2025 Goodwill Group

Jelentkezés tréningre

Hatásos kommunikáció alapjai tréning

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Csapatépítés mesterfokon program

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Emberi tényező tréning II.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Emberi tényező tréning I.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Vállalkozásgyorsító tréning II.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Vállalkozásgyorsító tréning I.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Vállalkozásfejlesztés mesterfokon program

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Kapcsolatfelvétel

Kérlek vegyétek fel velem a kapcsolatot!

Céges kívánságműsor

Igen! Kérjük a kívánságunk szerint ránk szabott programmal kapcsolatban a kötelezettségmentes egyeztetést!

Legyél képben!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesülj az új szakmai cikkeinkről!