Szerintem nagyon sok vállalkozó, cégvezető nem is hiszi el, milyen egyszerűen lehetne nagy számú ügyfelet megszerezni és megtartani… Mert ha elhinnék, amit most írok, akkor gőzerővel dolgoznának rajta….
A legnagyobb lelki nyugalommal állítom, hogy ha egy vállalkozás a következőkkel rendelkezik, akkor már utca hosszall a hazai cégek 80%-a előtt jár:
Barátságos személyzete van.
Többféle szempontból is képzettek a munkatársi csapat tagjai: Képzettek szakmailag, pl. termékismeretből vagy a cég konkrét szakmai tevékenységéből. És nagyon képzettek pl. ügyfélkezelésből, kommunikációból, hatékony munkavégzési módszerekből, a cég szabályaiból, stb.
Betartják a vállalt határidőket. Ez igaz egy ajánlatadásra, válaszlevélre, szolgáltatási vagy szállítási határidőre is.
Mindig azt szolgáltatják, amit megígérnek.
Ha véletlenül mégis hibáznak és nem azt adják, ami elvárt lett volna, akkor nem megmagyarázzák, hanem készségesen, messze az elvárhatónál nagyobb mértékben jóvátételt csinálnak, vagyis helyrehozzák a hibát, egészen az ügyfél full elégedettségéig.
Mindig magas szintű kommunikációt tartanak fenn a partnerekkel és egymás között is.
Akarsz több bevételt, nagyobb és hozzátok hűséges vevőkört?
Olyanokat, akik nem a legolcsóbb szolgáltatókat és a padlóáras termékeket keresik, hanem a minőséget és megbízhatóságot kínáló vállalkozásokat?
Akkor tegyétek meg a következőket:
Szervezzétek meg a céges folyamatokat a leghatékonyabb és minőségi vevőkiszolgálás érdekében.
Írásban is kidolgozott céges szabályrendszerben fogalmazzátok meg a szervezeti működés, ügyfélkezelés, vevőkiszolgálás stb. alapelveit.
Tartsatok belőle képzést, tájékoztatást a dolgozóknak. Olyan szemüvegen keresztül nézessétek ezt meg a munkatársakkal, hogy ha ő vevőként, vendégként, ügyfélként érkezik valahová, mit várna el.
Folyamatosan ellenőrizzétek, hogy mennyire tartják be ezeket. Végezzetek Ti magatok ellenőrzést, vagy „titkos vásárló” bevonásával teszteljétek a csapatot. Ügyfél elégedettségi vizsgálatot is érdemes rendszeresen csinálni.
Bármi hiba, optimálistól eltérés esetén korrigáljátok, javítsátok a működést. Érjétek el, hogy a leírt alapelvek, működési szabályok, folyamatleírások működésben legyenek!
És talán egy meglepő plusz jó tanácsa végére: Ne vegyétek fel azt az ügyfélszolgálatost, értékesítőt vagy kereskedelmi munkatársat, vagy bárkit, ha ügyfelekkel találkozik, aki nem tud őszintén mosolyogni. Egy kínai közmondás szerint „Az ember mosoly nélkül olyan, mint egy bolt bezárt ajtókkal.”
Hidd el: Nem azzal van gond, amit eddig megtettél ezen a téren a fent felsoroltak közül.
Azzal van a baj, amit eddig még NEM tettél meg!
Több mint 25.000 konzultációval töltött órával a hátunk mögött ki merjük jelenteni, hogy a fenti felsorolás megvalósítása már önmagában is komoly segítség lehet bármely vállalkozás számára! Azonban tudjuk, hogy ezek megvalósításához nem kevés idő és energia befektetése szükséges.
Mindenképpen érdemes megnézni a soron következő Vállalkozásfejlesztés Mesterfokon Program-unkat!
Mert kiránt a cégből és 4,5 órán keresztül garantáltan kívülről és felülről fogod nézegetni a vállalkozásotokat!
Garantáltan tisztábban fogod látni a cégetek helyzetét, erős és gyenge pontjait, fejlesztendő területeit!
Mert olyan kipróbált, gyakorlatban használható eszközöket és módszereket mutatunk be, melyeken már MÁSNAP elkezdhettek dolgozni a cégetekben!
Mert ezekkel a módszerekkel már több száz partnercégünk működését sikerült hatékonyabbá tennünk. Miért ne sikerülne neked is????
Ráadásul mindezt egy vállalkozás életében nevetséges áron kínáljuk….
Mi a fentiekre a garancia? Ha megítélésed szerint ezeket nem kapod meg a tréningünkön, akkor visszautaljuk neked a teljes befizetett összeget, szóval még egy kis rizikót sem vállalsz a részvétellel!
Akkor iratkozz fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesülj az új szakmai cikkeinkről.
A feliratkozás után ajándékba adunk egy PDF-et: „13+1 Igaz Történet Cégvezetőknek.”
Ez a gyűjtemény bemutatja, hogyan oldottunk meg valós vállalati problémákat, hogy Te is tanulhass belőlük.
Szeretnék időben értesülni az új cikkeikről Feliratkozom
Alkalmazható, cégre szabott megoldások
Goodwill Group Kft. felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/005333
©copyright 2025 Goodwill Group
A legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint például a cookie-k, amelyek tárolják az eszközinformációkat és/vagy hozzáférnek azokhoz. Ezen technológiákhoz való hozzájárulás lehetővé teszi számunkra, hogy ezen az oldalon olyan adatokat dolgozzunk fel, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás elmaradása vagy visszavonása hátrányosan befolyásolhat bizonyos funkciókat és funkciókat.