Weboldal címe
Weboldal alcíme
Példa cím
Fejléc alcím szövege

Kinek nem lehet segíteni?

Lehet, hogy első olvasásra nem teljesen hihető, de az emberek egyik legmélyebb késztetése, belülről jövő motivációja a segíteni akarás. Legalább is a jó érzésű, nem velejéig romlott bűnöző alkatú embereknél ez így van. Persze a hétköznapi zaklatottságok, munkahelyi és magánéleti nehézségek, a személyes boldogulás kihívásai néha jól elfedik ezt a belső késztetést, de a legtöbb emberben ott van a segítőkészség. Az ember akar segíteni a gyerekének, a szüleinek, a szomszédnak, egy vevőnek, a beosztottnak, a főnökének, ismerősnek, ismeretlennek. Ne csak nagy dolgokra gondolj! Bármi segítség, amivel a másiknak egy morzsányival is könnyítjük az életét.

De az üzleti életben és a magánéletben is előfordulnak olyan esetek, amikor nem lehet valakinek segíteni!
Na most ezzel foglalkozzunk egy kicsit….. Tanulságos lehet! A segítség adás és elfogadás témakörében csokorba gyűjtöttem
néhány törvényszerűséget:

  1. Csak annak lehet segíteni, aki hagyja, hogy segítsenek neki. Vannak, akik mindig csak segítségért esedeznek, sőt, elvárják a segítséget, de nem akarnak segítséget adni. És vannak olyan személyek, akik csak adni akarnak, segíteni, de nehezen fogadnak el segítséget. Mindkettőnek oka van, amit itt nem fejtenék ki bővebben. De egyik sem optimális állapot, mert nem teremt egyensúlyt sem az személy lelkében, sem a közösségben.
  2. Segítséget, külső nézőpontból adott szempontokat elfogadni nem a gyengeség, hanem a józan ész jele. Vannak, akik cégen belül azért nem akarnak segíteni, például tudás átadásával a társaiknak, mert ilyen gondolatai vannak: „nekem se segített senki”, „járja mindenki végig azt, amit nekem kellett”, vagy „nem segítek a tudásom átadásával, mert akkor nem leszek pótolhatatlan a cégben”.
  3. Ezzel szemben a valóság az, hogy azok az igazán értékes emberek egy közösség számára, akik nem csak a saját dolgukat végzik el tisztességgel, hanem segítenek a társaiknak, akár a munkában, akár a képzésükben, mások tudásának növelésében.
  4. Mivel a tudás átadása és befogadása is egyfajta segítség, ide passzol még ez a szomorú igazság: Óvakodj az olyan emberektől, akik azt gondolják, hogy nekik nem lehet újat mondani, mert mindenkinél mindent (is) jobban tudnak. Az ilyen ember ügyfélként csak nehézséget okoz, munkatársként pedig általában nem képes tanulni, új ismereteket befogadni. Ezek hiányában pedig általában nem képes változni, fejlődni. Szóval ő is nehézséget okoz.

Végül egy bölcs ember gondolatát osztom meg veled. Arról szól, mi az összefüggés az ember tudása és a segítőképessége között.
Miért kell nagyobb tudással rendelkeznünk ahhoz, hogy többet segíthessünk? „Ahhoz, hogy felemelhess, magasabban kell, hogy állj, mint én.” (Ralph Waldo Emerson) Neked mi a véleményed, tapasztalatod az ilyen emberekkel, illetve a segítség témakörével kapcsolatban?
Örülök, ha megosztod velünk gondolataidat ezen az email címen: goodwill@goodwillgroup.hu!