Ezt neked vezetőként mindenképp ismerned, céges viszonyok között pedig alkalmaznod kell!
Hogy valóban igaz-e a történet, nem tudom, de nekem abszolút hihetőnek tűnik.
Ugyanis a természetközeli népeknek – a saját törzsük fennmaradása érdekében – jó megoldásokat kell kitalálniuk a csoportjuk sikeres működéséhez.
Ráadásul náluk nincs még közösségi média, tv, internet, ami sok hülyeséget tud közvetíteni és el tudja torzítani a józan gondolkodásmódot…. 😊
Szóval: Amikor a törzsből valaki rosszat tesz a törzs egy másik tagjával, vagy fájdalmat okoz neki, akkor az illetőt kiállítják a falu közepére, és az egész törzs köré gyűlik.
De ahelyett, hogy valami nyilvános büntetésben részesítenék, két napig folyamatosan sorolják neki mindazokat a jó dolgokat, amiket valaha is tett. Hogy miért?
Mert a törzs hisz abban, hogy minden egyes ember jónak születik, és szeretetre, békére és boldogságra vágyik.
Csak néha, a mindezekre való törekvés közben hibákat vétünk.
És mivel a rossz cselekedeteket segélykiáltásként értelmezik, a törzs összegyűlik a társukért, és segítenek neki újra megtalálni önmagát, a jó természetét.
Emlékeztetik őt arra, hogy ki is valójában.
Mert erre néha mindenkinek szüksége van!
És ebben tudod mi az érdekes?
Hogy a konzultációs munkánk során – ha nem is szó szerint ezt a módszert, de erre az alapelvre épített módszereket használunk személyzetkezelési területen és erre bíztatjuk a vezetőket is!
o Egy embert ne csak a hülyeségei miatt, hibázása esetén vegyük elő! Dicsérjük meg, ismerjük el akkor is, ha valami jót csinál!
o Az az érv, hogy „Minek dicsérjem, ha jól megcsinálta a dolgát? Ezért kapja a fizetését!”, nem helytálló! Mert attól csak jobban (és nagyobb örömmel, magabiztossággal) fogja az ember a dolgát végezni, ha kap rá pozitív visszacsatolást. Ha észreveszik őt, mint embert is!
o Ha egy ember teljesítményét akarjuk értékelni, személyes beszélgetéssel tegyük!
o A személyes értékelést kezdjük azzal, mivel vagyunk elégedettek, miért ismerjük el, dicsérjük meg őt.
o Ezt követően persze tegyük szóvá azt is, miben várunk el tőle változást, fejlődést, mit kellene korrigálnia. Ha kapott pozitív visszacsatolást is előtte, nyitottabban fogja fogadni a kritikát is!
o Ha két ember között akarunk konfliktust kezelni, ott is be szoktuk iktatni azt a napirendi pontot, hogy találják meg és mondják ki, mit tudnak a másikban elismerni, tisztelni.
Mert ha ott van a „szembenálló féllel” kapcsolatban néhány olyan pozitív dolog, amit őszintén tudunk elismerni vagy értékelni, akkor a nézetkülönbségeket is könnyebben fogjuk tudni kezelni.
Hát, a személyzetkezelési eszközeink és módszereink full részletes ismertetése itt nem fér bele…
De talán érzékelhető ebből is, hogy az az afrikai törzs valóban értékes dolgot csinál….
És ami működik egy dzsungel mélyén vagy a szavanna közepén, miért ne működne itt nálunk is?
Használd bátran Te is ezeket az eszközöket és lesz egy még elkötelezettebb csapatod!
Akkor iratkozz fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesülj az új szakmai cikkeinkről.
A feliratkozás után ajándékba adunk egy PDF-et: „Igaz történetek Cégvezetőknek.”
Ez a gyűjtemény bemutatja, hogyan oldottunk meg valós vállalati problémákat, hogy Te is tanulhass belőlük.
Szeretnék időben értesülni az új cikkeikről Feliratkozom
Alkalmazható, cégre szabott megoldások
Goodwill Group Kft. felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/005333
©copyright 2025 Goodwill Group
A legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint például a cookie-k, amelyek tárolják az eszközinformációkat és/vagy hozzáférnek azokhoz. Ezen technológiákhoz való hozzájárulás lehetővé teszi számunkra, hogy ezen az oldalon olyan adatokat dolgozzunk fel, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás elmaradása vagy visszavonása hátrányosan befolyásolhat bizonyos funkciókat és funkciókat.