Napjainkban – talán minden eddiginél inkább – kiemelten fontos, hogy a munkáltató, illetve a cég vezetősége pontosan tisztában legyen azzal, melyek azok a konkrét értékek és elvárások, amelyek a munkavállalók fejében a munkahellyel kapcsolatban megfogalmazódnak.
Ugyanilyen lényeges annak ismerete is, hogy mivel, mennyire elégedettek a dolgozók.
Azért, mert csak ezek birtokában lehet úgy alakítani a személyzetkezelési folyamatokat – vagy akár a szervezési, motivációs, kommunikációs és egyéb tevékenységeket is –, hogy az eredmény valóban érezhető legyen: az elégedettség jelentősen megnőhet.
Ez pedig – nem meglepő módon – általában javuló munkahelyi légkört és termelékenyebb munkatársakat is eredményez.
Sok vezető erre habozás nélkül rávágja:
„Naná! Több pénzt! Azt akarnak csak!”
Ha Te, kedves olvasó, cégvezetőként olvasod ezt az írást, akkor jó eséllyel tisztában vagy a helyzettel. Sőt, talán már meg is kérdeztétek a munkatársakat erről.
És Te is tudod: egy jó csapat nem csak a pénzen múlik. Pénzzel legfeljebb zsoldosokat lehet toborozni – de mindig lesz olyan, aki egy kicsivel többet ígér majd nálad.
Éppen ezért van szükség egy korrekt, pontos felmérésre a munkatársaitok körében. Személyes interjúk, kérdőívek vagy strukturált beszélgetések segítségével érdemes feltérképezni:
a véleményüket,
a kéréseiket,
a kérdéseiket.
Ezután már világosan látjátok, mi az, ami számukra:
elvárt,
értékes,
fontos,
és összességében motiváló egy munkahelyen.
Ugyanakkor az is kiderülhet, hogy mi az, ami:
taszító,
bizonytalanságot kelt,
lehangoló,
igazságtalan vagy bántó,
tehát összességében demotiváló tényező.
Ha a munkatársak szemüvegén keresztül vizsgáljátok meg a céget, akkor a nem optimális dolgokat könnyebben tudjátok javítani, a jól működő elemeket pedig még tudatosabban megerősíthetitek.
Ennek eredményeképpen:
egyre lojálisabb, motiváltabb csapatotok lesz,
csökken a fluktuáció,
és ha valaki távozik, akkor az jellemzően olyan munkatárs, akinek az elmenetelével Ti sem jártok rosszul.
Sőt, idővel egyre jobb csapatjátékosokat fogtok tudni bevonzani a cégbe.
Határozottan állítom: Ha ezeket már megvalósítottátok a cégetekben, versenyelőnyötök van a konkurenciával szemben.
Akkor jó eséllyel még mindig van némi „izgalom” vagy nehézség a munkatársi csapat kezelésével, megtartásával kapcsolatban, akkor itt az idő lépni.
Javaslom, hogy:
Végezzetek alapos felmérést a dolgozók körében!
Majd a kapott és kiértékelt válaszokra alapozva készítsetek egy akciótervet, amely segít a felmerült problémák kezelésében és az elégedettség növelésében.
Természetesen vannak olyan kérések is, amelyeket nem kell komolyan venni, például:
„A főnök minden reggel masszírozza meg a hátamat!”
vagy
„Csak fix fizetést akarok, ne legyen teljesítménymérés!”
Ezeket nyugodtan figyelmen kívül lehet hagyni, de a többi, valódi igény értékes visszajelzést adhat számotokra.
Az ezzel való foglalkozás nem időpazarlás, sokkal inkább egy megtérülő befektetés a csapatotokba.
Egy cégben ugyanis nincs nagyobb érték, mint egy elkötelezett, tettre kész, motivált és összetartó csapat.
Ha nem tudod, hogyan indulj el a felméréssel, keress bátran – szívesen segítek!
Akkor iratkozz fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesülj az új szakmai cikkeinkről.
A feliratkozás után ajándékba adunk egy PDF-et: „13+1 Igaz Történet Cégvezetőknek.”
Ez a gyűjtemény bemutatja, hogyan oldottunk meg valós vállalati problémákat, hogy Te is tanulhass belőlük.
Szeretnék időben értesülni az új cikkeikről Feliratkozom
Alkalmazható, cégre szabott megoldások
Goodwill Group Kft. felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/005333
©copyright 2025 Goodwill Group
A legjobb felhasználói élmény biztosítása érdekében olyan technológiákat használunk, mint például a cookie-k, amelyek tárolják az eszközinformációkat és/vagy hozzáférnek azokhoz. Ezen technológiákhoz való hozzájárulás lehetővé teszi számunkra, hogy ezen az oldalon olyan adatokat dolgozzunk fel, mint a böngészési viselkedés vagy az egyedi azonosítók. A hozzájárulás elmaradása vagy visszavonása hátrányosan befolyásolhat bizonyos funkciókat és funkciókat.