Két üzletember szerződést ír alá egy irodai megbeszélés során.
Makó Gábor
0 comments 2025. April 26.

Tudod, mit akarnak a munkatársaid?

Napjainkban – talán minden eddiginél inkább – kiemelten fontos, hogy a munkáltató, illetve a cég vezetősége pontosan tisztában legyen azzal, melyek azok a konkrét értékek és elvárások, amelyek a munkavállalók fejében a munkahellyel kapcsolatban megfogalmazódnak.

Ugyanilyen lényeges annak ismerete is, hogy mivel, mennyire elégedettek a dolgozók.

Két üzletember szerződést ír alá egy irodai megbeszélés során.

Miért fontos ez?

Azért, mert csak ezek birtokában lehet úgy alakítani a személyzetkezelési folyamatokat – vagy akár a szervezési, motivációs, kommunikációs és egyéb tevékenységeket is –, hogy az eredmény valóban érezhető legyen: az elégedettség jelentősen megnőhet.

Ez pedig – nem meglepő módon – általában javuló munkahelyi légkört és termelékenyebb munkatársakat is eredményez.

De vajon tudod, mit akarnak a munkatársaid?

Sok vezető erre habozás nélkül rávágja:

„Naná! Több pénzt! Azt akarnak csak!”

Valóban csak a pénzről szól minden?

Ha Te, kedves olvasó, cégvezetőként olvasod ezt az írást, akkor jó eséllyel tisztában vagy a helyzettel. Sőt, talán már meg is kérdeztétek a munkatársakat erről.

És Te is tudod: egy jó csapat nem csak a pénzen múlik. Pénzzel legfeljebb zsoldosokat lehet toborozni – de mindig lesz olyan, aki egy kicsivel többet ígér majd nálad.

Milyen eszközöd van a megértéshez?

A felmérés fontossága

Éppen ezért van szükség egy korrekt, pontos felmérésre a munkatársaitok körében. Személyes interjúk, kérdőívek vagy strukturált beszélgetések segítségével érdemes feltérképezni:

  • a véleményüket,

  • a kéréseiket,

  • a kérdéseiket.

Ezután már világosan látjátok, mi az, ami számukra:

  • elvárt,

  • értékes,

  • fontos,

  • és összességében motiváló egy munkahelyen.

Ugyanakkor az is kiderülhet, hogy mi az, ami:

  • taszító,

  • bizonytalanságot kelt,

  • lehangoló,

  • igazságtalan vagy bántó,

  • tehát összességében demotiváló tényező.

Munkatársi megbeszélésen cégvezető jegyzetel, háttérben egy mosolygó alkalmazottal.

Mit nyerhetsz ezzel?

Ha a munkatársak szemüvegén keresztül vizsgáljátok meg a céget, akkor a nem optimális dolgokat könnyebben tudjátok javítani, a jól működő elemeket pedig még tudatosabban megerősíthetitek.

Ennek eredményeképpen:

  • egyre lojálisabb, motiváltabb csapatotok lesz,

  • csökken a fluktuáció,

  • és ha valaki távozik, akkor az jellemzően olyan munkatárs, akinek az elmenetelével Ti sem jártok rosszul.

Sőt, idővel egyre jobb csapatjátékosokat fogtok tudni bevonzani a cégbe.

Versenyelőny lehet mindez?

Határozottan állítom: Ha ezeket már megvalósítottátok a cégetekben, versenyelőnyötök van a konkurenciával szemben.

De ha nem…

Akkor jó eséllyel még mindig van némi „izgalom” vagy nehézség a munkatársi csapat kezelésével, megtartásával kapcsolatban, akkor itt az idő lépni.

Javaslom, hogy:

  1. Végezzetek alapos felmérést a dolgozók körében! 

  2. Majd a kapott és kiértékelt válaszokra alapozva készítsetek egy akciótervet, amely segít a felmerült problémák kezelésében és az elégedettség növelésében.

És mi van az irreális elvárásokkal?

Természetesen vannak olyan kérések is, amelyeket nem kell komolyan venni, például:

„A főnök minden reggel masszírozza meg a hátamat!”
vagy
„Csak fix fizetést akarok, ne legyen teljesítménymérés!”

Ezeket nyugodtan figyelmen kívül lehet hagyni, de a többi, valódi igény értékes visszajelzést adhat számotokra.

Összegzés: megéri foglalkozni vele

Az ezzel való foglalkozás nem időpazarlás, sokkal inkább egy megtérülő befektetés a csapatotokba.

Egy cégben ugyanis nincs nagyobb érték, mint egy elkötelezett, tettre kész, motivált és összetartó csapat.

Ha elakadnál…

Ha nem tudod, hogyan indulj el a felméréssel, keress bátran – szívesen segítek!

Érdekelnek hasonló cikkek?

​Akkor iratkozz fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesülj az új szakmai cikkeinkről.

A feliratkozás után ajándékba adunk egy PDF-et: „13+1 Igaz Történet Cégvezetőknek.” 

Ez a gyűjtemény bemutatja, hogyan oldottunk meg valós vállalati problémákat, hogy Te is tanulhass belőlük.

Makó Gábor

előző bejegyzés következő bejegyzés

Legyél
képben!

Shape
Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy időben értesülj az új szakmai cikkeinkről.

Alkalmazható, cégre szabott megoldások

Goodwill Group Kft. felnőttképző nyilvántartásba vételi száma: B/2020/005333

Kapcsolati adatok

©copyright 2025 Goodwill Group

Jelentkezés tréningre

Hatásos kommunikáció alapjai tréning

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Csapatépítés mesterfokon program

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Emberi tényező tréning II.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Emberi tényező tréning I.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Vállalkozásgyorsító tréning II.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Vállalkozásgyorsító tréning I.

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Jelentkezés tréningre

Vállalkozásfejlesztés mesterfokon program

Kérlek válassz időpontot a tréningedhez!
Ha kérdés van keress minket elérhetőségeinken bővebb információért!

Kapcsolatfelvétel

Kérlek vegyétek fel velem a kapcsolatot!

Céges kívánságműsor

Igen! Kérjük a kívánságunk szerint ránk szabott programmal kapcsolatban a kötelezettségmentes egyeztetést!

Legyél képben!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesülj az új szakmai cikkeinkről!